Poštovani klijenti,

u nastavku možete pročitati odgovore na pitanja koja Vam mogu biti korisna.

Kako mogu da provjerim stanje na svom računu?

Upit o stanju na Vašem računu možete izvršiti na bankomatu Sparkasse Bank ili bilo koje druge banke u zemlji i inostranstvu. Također, Sparkasse Bank svojim klijentima nudi usluge elektronskog bankarstva (mBanking i NetBanking aplikacije) pomoću kojih možete imati uvid u Vaš račun u svakom momentu preko kompjutera ili mobilnog uređaja.

Gdje mogu da vidim pregled svojih transakcija?

Sparkasse Bank svojim klijentima mjesečno šalje izvode računa putem pošte ili e-mail-a, u zavisnosti koji vid komunikacije je klijent izabrao prilkom otvaranja računa Također, Sparkasse Bank svojim klijentima nudi usluge elektronskog bankarstva (mBanking i NetBanking aplikacije), putem kojih klijenti u svakom trenutku mogu da vide izvršene transakcije, kao i rezervacije na čekanju.

Šta je beskontaktno plaćanje/podizanje gotovine?

Beskontaktno plaćanje je tehnologija plaćanja prislanjanjem kartice na POS/ATM uređaj koji podržava mogućnost beskontaktnog plaćanja/podizanja gotovine.

Kartica koja podržava beskontaktno plaćanje na sebi ima istaknutu i otisnutu oznaku beskontaktnog plaćanja kao i POS I ATM uređaji.

Ukoliko prodajno mjesto ne podržava beskontaktno plaćanje, svojom beskontaknom karticom možete platiti na standardan način - umetanjem ili provlačenjem na POS uređaju uz autorizaciju PIN-om. Dakle, svoju karticu možete koristiti na bilo kojem prodajnom mjestu koje ne podržava plaćanje beskontaktnim karticama.

Je li beskontaktan način plaćanja siguran?

Beskontaktan način plaćanja je siguran. Tehnologija beskontaktnog plaćanja ima slijedeće prednosti:

  • kontrola je u Vašim rukama - karticu ne predajete u ruke prodavatelja
  • brzina plaćanja onemogućava kompromitaciju podataka
  • nema slučajnog plaćanja u prolazu - kartica mora biti ciljano prislonjena uz sami uređaj, kako bi se transakcija provela
  • jedna kupnja se ne može naplatiti više puta - ukoliko i prislonite karticu više puta, transakciju je moguće provesti jednom

Do kojeg iznosa mogu plaćati beskontaktnim transakcijama?

Visina transakcije beskontaktnim načinom nije ograničena osim što za iznose do 30,00 KM nije potreban unos PIN broja dok je za iznose preko 30,00 KM potrebno unijeti PIN broj.

Da li moja sredstva može da koristi druga osoba?

Vaša platna kartica je vezana za odgovarajući tekući račun i nije moguče da je koristi druga osoba. Sparkasse Bank nudi mogućnost davanja ovlaštenja za korištenje vaših sredstava drugoj osobi, kojoj se izdaje dodatna kartica a vezana je za isti tekući račun.

Da li mogu da koristim svoju karticu u inostranstvu?

Plaćanja i podizanje gotovine u inostranstvu možete izvršiti sa svim platnim karticama Sparkasse Bank, osim Poklon karticom sa kojom možete vršiti plaćanje, ali ne i podizanje gotovine u inostranstvu

Da li mogu sam/a da vršim prenos sredstava sa jednog na
drugi račun
?

Putem mBanking i NetBanking aplikacije imate mogućnost upravljanja svim Vašim računima. Između ostalog putem ovih aplikacija možete i da vršite prenos sredstava između računa, koji je besplatan.

 Šta se dešava kada istekne rok važenja kartice?

Po isteku roka važenja kartice, Sparkasse Bank automatski vrši reizdavanje platne kartice i nakon izrade obavještava klijenta da može da preuzme reizdatu karticu. Ukoliko klijent ne želi da mu se reizda kartica, potrebno je da o tome obavijesti Banku najmanje mjesec dana prije isteka roka važenja kartice. Kartica se može koristiti do zadnjeg dana u mjesecu koji je naznačen na kartici (datum isteka /expiry date).

Šta da radim u slučaju gubitka/krađe kartice?

Kada primijetite da Vam nedostaje kartica, odmah se javite najbližoj filijali ili pozovite naš kontakt centar na broj 033 280 300 ili naš procesni centar na broj koji se nalazi na poleđini Vaše kartice  033 958 500, radi blagovremene blokade platne kartice. Broj je dostupan 24/7.

Šta je CVV2 broj?

CVC2/CVV2 broj (Card Verification Value/Code) nalazi se na poleđini vaše platne kartice, desno na bijeloj potpisnoj traci. Riječ je o 3 zadnje brojke u slučaju VISA i MasterCard kartica a isti je neophodan za plaćanje putem Interneta. Prilikom plaćanja putem Interneta potrebno je pored ostalih podataka unijeti i CVC2/CVV2 broj kojim se verificira kartica prije samog plaćanja.

Koja je razlika između debitne i kreditne kartice?

Debitne kartice su vezane za Vaš tekući račun i Vaša platežna moć zavisi od raspoloživosti novčanih sredstava na tekućem računu. Kreditne kartice Vam omogućavaju korištenje novčanih sredstava u visini kreditnog limita odobrenog od strane Sparkasse Bank.

Koja je razlika između revolving i charge kreditne kartice?

Razlika između revolving i charge kreditnih kartica je u načinu otplate potrošenog iznosa
limita. Kod revolving kartica, nakon što napravite transakciju, dužni ste mjesečno plaćati minimalni iznos za uplatu koji iznosi 4% od ukupno potrošenog iznosa uvećanog za dospjele kamate i naknade.

Kod charge kartica, nakon što napravite transakciju, dužni ste vratiti cijeli potrošeni iznos.

Da li postoji određeni iznos za podizanje gotovine i plaćanja?

Iz sigurnosnih razloga, Sparkasse Bank je definisala dnevne limite za upotrebu platnih kartica. Dnevni limit za plaćanja na POS terminalima iznosi 2.000 BAM, dok limit za podizanje gotovine na bankomatima iznosi 1.000 BAM. Takođe, definisan je i broj transakcija, odnosno 15 transkacija na POS terminalima i 15 transakcija na bankomatima, dok je broj pokušaja unosa PIN koda 3 nakon čega se kartica blokira.

Da li sa karticama Sparkasse Bank mogu da kupujem na Internetu?

Plaćanje putem interneta, moguće je izvršiti sa svim platnim karticama koje Sparkasse
Bank ima u svojoj ponudi. U skladu sa Vašim potrebama, na raspolaganju su Vam:

  • Mastercard Debit,
  • Mastercard Gold Debit
  • Visa Electron Debit
  • Mastercard Gift
  • Mastercard Shop&Fun kreditna kartica
  • Mastercard Revolving kreditna kartica
  • Visa Classic kreditna kartica.

Šta je Verified by Visa/MasterCard 3D Secure?

3D usluge Mastercard® Identity Check™ i Visa Secure su usluge sigurne kupovine Maestro/Mastercard i/ili Visa karticama na internetskim prodajnim mjestima koja podržavaju 3D uslugu. Prilikom financijske potvrde kupovine, svoj identitet dodatno potvrđujete jednokratnom SMS lozinkom. Razmjena tajnih podataka obavlja se isključivo između vas i banke te internetsko prodajno mjesto nema uvid u podatke koji se razmjenjuju.

Internet prodajno mjesto koje sudjeluje u programu i podržava plaćanje putem 3D usluga, Mastercard® Identity Check™ i Visa Secure najlakše je prepoznati po istaknutom logotipu usluge.

Da li je sigurno plaćati karticama putem Interneta?

Sparkasse Bank korisnicima platnih kartica opciono nudi 3D Secure uslugu sigurnog Internet plaćanja. Online prodavnice koje imaju ovu mogućnosti označene su jedinstvenim logom Verified by Visa, Mastercard SecureCode.

Šta od podataka nikad ne treba da dajem kada plaćam putem Interneta?

Nikada ne treba da unosite PIN broj prilikom kupovine putem Interneta. Takođe, banka nikada neće tražiti dostavljanje PIN koda.

Platnu karticu nikako nemojte davati drugim licima da je fotokopiraju ili da prepisuju podatke sa iste. Takođe se ne smije proslijeđivati fotokopija kartice e-mail-om ili drugim kanalima. Preporuka Sparkasse Bank je da provjerite da web stranica na kojoj se vrši plaćanje počinje sa „https“.

Da li sa karticama Sparkasse Bank mogu da plaćam preko PayPal-a?

Sve kartice Sparkasse Bank koje imaju mogućnost plaćanja na Internetu, mogu se koristiti i za plaćanja putem PayPal-a. Politikom PayPal-a, određeno je da se plaćanja mogu vršiti kako VISA, tako i Mastercard platnim karticama, dok se povlačenje sredstava na račun sa PayPal naloga, može vršiti isključivo sa VISA platnim karticama.

Šta da radim ako mi je kratica ukradena?

Potrebno je da pozovete kontakt centar Sparkasse Bank (033 280 300) ili broj (033 958 500) sa poleđine kartice, kako bi blagovoremeno spriječili da Vaša kartica bude zloupotrebljena. 

Šta da radim ako mislim da mi je kartica skimovana?

Prije upotrebe bankomata treba obratiti pažnju na izgled bankomata. Ukoliko uočite neke dodatne uređaje ili oštećenja na bankomatu, potrebno je obratiti se zaposlenima u filijali ili pozvati kontakt centar Sparkasse Bank (033 280 300) ili broj (033 958 500) sa poleđine kartice radi blagovremene blokade kartice.

Šta je Surcharge fee?

Surcharge fee je naknada koju banka obračunava u cilju pokrivanja troškova za internacionalne transakcije. Pomenuta naknada se obračunava za korištenje bankomata samo za kartice koje su izdate u bankama izvan Bosne i Hercegovine.

Šta je DCC?

Funkcionalnost Dynamic currency conversion (DCC) korisnicima stranih kartica omogućuje da prilikom podizanja gotovine na bankomatima ili prilikom plaćanja kupovine na POS uređajima, odaberu terećenje kartice u valuti korisnika kartice. 

Korisnik kartice može, i ne mora, odabrati uslugu DCC.

Info linija

Više informacija o navedenom proizvodu možete dobiti direktno pozivom na broj naše Info linije:

033 280 300